هر روز یک هدیه ویژه به کاربران

۱۰ نکته مهم طراحی لوگو در فتوشاپ

maxresdefault 1freedit 1

Adobe Photoshop Logo freedit 1 دراین مقاله با ما همراه باشید با۱۰ نکته مهم طراحی لوگو در فتوشاپ

 

برای کار با هر نرم افزار علاوه بر یادگرفتن تکنیک های فنی، لازم است که نکات کلیدی را هم درباره ی بخش های مهم آن بدانیم.

شاید بارها کار طراحی لوگو را انجام داده باشید.

اما اینکه نکات مهم و حرفه ای برای یک طراحی لوگو را هم رعایت کنید بسیار حائز اهمیت است.

 

در اینجا ما به ۱۰ نکته مهم برای طراحی لوگو در فتوشاپ اشاره خواهیم کرد.

 

۱۰ نکته مهم برای طراحی لوگو در فتوشاپ

 

۱- فتوشاپ یا Illustrator، کدام برای طراحی لوگو؟

 

به عنوان اولین نکته، ما باید از توانایی های فتوشاپ برای طراحی لوگو

در مقایسه با سایر محصولات Adobe مانند Illustrator که مخصوصا برای این کارساخته شده اند، بحث را شروع کنیم.

فتوشاپ، یک ابزار دستکاری تصویر بعنوان استفاده اولیه است.

اما با وسایل اضافی زیادی بسته بندی می ­شود که ابزارها شما را قادر به استفاده از آن برای نقاط مختلف زیادی می­کند.

اما این بدین معنی نیست که شما باید از آن فقط به دلیل اینکه میتوانید با فتوشاپ کار کنید، استفاده کنید.

Illustrator بهترین برنامه برای ایجاد لوگو های قابل چاپ، مقیاس پذیر و حرفه ای است.

اگر شما هم در فتوشاپ بسیار با تجربه ­تر از Illustrator هستید، و می­ توانید با استفاده از فتوشاپ با سرعت بیشتری کار کنید،

سعی کنید از فتوشاپ برای کارهای مفهومی استفاده کنید و سپس آرم نهایی خود را در Illustrator بسازید.

فتوشاپ اصولا برای ویرایش عکس ‌های از پیش ساخته، کار با تصاویر پیکسلی

و انواع ادیت‌ مربوط به رنگ، کنتراست و… و حتی طراحی وب کاربرد دارد.

ایلوستریتور به صورت تخصصی برای کار با تصاویر وکتوری، طراحی لوگو، شخصیت‌های کارتونی و … کاربرد دارد.

 

۲- تصاویر برداری در مقابل تصاویر پیکسلی

 

خطر استفاده از فتوشاپ برای لوگوها این است که می توانید تصاویر و جلوه های پیکسلی را در کارهای لوگوی خود خراش دهید.

به یاد داشته باشید که لوگو تمام شده شما باید مقیاس پذیر باشد.

و استفاده از تصاویر پیکسلی خودداری کنید ، مگر اینکه بدانید با ایجاد یک نسخه برداری

در مرحله بعدی می توانید به همان ظاهر دست پیدا کنید.

 

۳- آرم های کوچک

 

آرم ها هنوزهم اگر کوچک باشند، باید خوب کار کنند.

محتوایی را که ایجاد می کنید بررسی کنید.

هنوز هم می توانید در اندازه کوچک مشاهده و درک کنید.

بسیاری از وب سایت ها آرم های طرفداران را در پاورقی می برند

و احتمالاً این کوچکترین / پایین ترین کیفیتی است که یک آرم به آن نیاز دارد.

برای این منظور بررسی کنید که آرم شما هنوز ۱۶۰ در ۶۰ پیکسل با ۷۲dpi (یا نسبت های مشابه وابسته به شکل) واضح باشد.

 

۴- سیاه و سفید

 

بیشتر افراد وقت زیادی را برای تعیین رنگ های به کار رفته در لوگو خود می گذرانند ،

اما آیا هنوز لوگو شما با رنگ سیاه و سفید خوب به نظر می رسد؟

سعی کنید عناصر لوگو خود را فقط به سیاه و سفید یا سیاه و ته رنگ های سیاه مایل کنید

و بررسی کنید که مفهوم شما هنوز واضح باشد و ایده شما را به وضوح منتقل کند.

به طور معمول لوگوها نیاز به نسخه سیاه و سفید دارند ، شما همچنین ممکن است بخواهید ملاحظه کنید

که وقتی نسخه رنگی و سیاه و سفید فتوکپی شود، لوگوی نهایی چگونه به نظر خواهد رسید.

 

۵- انتخاب فونت

 

Photoshop به شما امکان می دهد تا هر تعداد فونت را که دوست دارید ترکیب کنید.

این بدان معنی نیست که شما لزوماً باید این کار را بکنید!

اگر شما یک تایپوگرافر هستید، سعی کنید فقط ۲ فونت پیوست کنید، یکی برای آرم و بقیه یا یک weight متفاوت

با همان قلم برای strap line. از استفاده از فونت های فانتزی در حروف بزرگ دوری کنید زیرا خواندن آن اغلب دشوار است.

 

۶- رنگ ها

 

شما سعی در ایجاد یک تصویر زیبا ندارید. به یاد داشته باشید که مارک شما باید به اندازه کافی محکم باشد.

اگر می خواهید از طیف وسیع تری استفاده کنید ، از ۱ یا ۲ رنگ و ته رنگ های این رنگ ها استفاده کنید.

 

۷- اهداف

 

یکی دیگر از نکات مهم برای طراحی لوگو در فتوشاپ اینکه ببینید مخاطبان چه کسانی هستند؟

چه کسانی تجارت یا سازمان را نمایندگی می­ کنند و ارباب رجوع یا مشتری آن­ها چه کسانی هستند؟

فقط به این دلیل که یک فونت یا سبک خاص را دوست دارید، دلیل کافی برای استفاده از آن نیست.

با توجه به مخاطبانتان ، یک آرم باید بتواند شخصیت سازمان را منتقل کند.

اگر برای اولین بار طرح خود را توسط شخص دیگری ارائه کرده ­اید، سعی کنید اگر می­توانید در مورد اولین افکار خود فکر کنید.

اگر انجام این کار سخت است، سعی کنید در صورت امکان چند ساعت یا چند روز بعد به طرح­ های اولیه خود برگردید.

این به شما کمک خواهد کرد تا از ابتدا تا بعد ببینید چه چیزی در حال تغییر است.

 

۸- کاربردها

 

لوگو شما در پایان کجا خواهد بود؟ فروشگاه، وب سایت، بیلبورد؟

در مورد کاربرد موردنظر لوگو نهایی تان فکر کنید. آیا این اصلا شکل را دیکته می­ کند؟

زمانی که لوگو هنوز یک مفهوم است، آن را در انواع کاربردها برای دیدن چگونگی ظاهرش امتحان کنید.

 

۹- آیکون های موجود

 

در کار طراحی لوگو از استفاده از نمادهای موجود خود خودداری کنید.

این ممکن است گزینه ای آسان برای دانلود و استفاده باشد.

اما به یاد داشته باشید که همین آیکون های موجود در دسترس هزاران طراح هستند.

طولی نکشد که شما یا مشتری شما، آن را در جای دیگری می بینید.

آیا اگر یک مارک واقعا اختصاصی باشد به راحتی می تواند برای چیز دیگری استفاده شود.

 

۱۰- شخصیت

 

یکی دیگر از نکات طراحی لوگو در فتوشاپ اینکه اطمینان حاصل کنید که آرم شما از اجتماع متمایز است.

از ساختن آرم  یا رنگ مشابه در طراحی با رقبا خودداری کنید.

این مارک باید در مورد شغل یا سازمان متعلق به شما فریاد بزند و نه بخشی که در آن فعالیت می­کند.

اگر می­توانید طرحی را پیدا کنید که نمادین و منحصر به فرد باشد،

و سپس یک ظاهر طراحی شده را بر اساس ایده فردی بجای یک روند خاص از سبک بنا کنید،

خواهید فهمید که شما یک طراحی طولانی مدت دارید که از مد نمی ­رود.

 

منبع: photoshopbuzz

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان