آموزش Final Cut Pro: نحوه متحرک سازی PSD های Photoshop در Final Cut Pro X

آموزش Final Cut Pro: نحوه متحرک سازی PSD های Photoshop در Final Cut Pro X

آموزش Final Cut Pro: نحوه متحرک سازی PSD های Photoshop در Final Cut Pro X

 

 

با استفاده از ابزارهای ویرایش ویدئوی اپل ، بهترین روش های متحرک سازی عکس ها و گرافیک ها از جمله فایل های

دارای لایه را کشف کنید.

 

Final Cut Pro X با انواع فرمت های تصویر مانند JPEG ، PNG و TIFF کار می کند. همچنین با فایل های PSD فتوشاپ کار می کند.

شما می توانید فایل های فتوشاپ را مستقیماً با حفظ شفافیت و ترکیب حالت ها وارد کنید. و اگر فایل فتوشاپ شامل چندین لایه است

، در Final Cut Pro به هر لایه دسترسی دارید ، بنابراین می توانید آنها را مجدداً مرتب ، غیرفعال ، تبدیل یا متحرک کنید. من به شما

نشان می دهم چگونه.

 

آماده سازی فایل های فتوشاپ

اکثر فایل های فتوشاپ قبل از وارد کردن آنها به Final Cut Pro X نیازی به آماده سازی خاصی ندارند-اگرچه باید اطمینان حاصل کنید

که فایل های ۸ بیتی RGB هستند. به هرگونه زمینه شفافیت و بیشتر حالتهای ترکیبی احترام گذاشته می شود. با این حال ،

اگر اشیاء بردار (مانند اشکال) یا جلوه های لایه (مانند مورب ، درخشش ، پوشش رنگ یا سایه انداختن) دارید ، ابتدا باید یا از آن

لایه یک شیء هوشمند بسازید یا با ادغام آن را رستری کنید. آن را روی یک لایه خالی در زیر آن قرار دهید.

 

وارد کردن فایل های فتوشاپ

فایلهای Photoshop را به همان صورتی که هر رسانه ای را وارد Final Cut Pro X می کنید وارد می کنید: یک رویداد را در

کتابخانه رویداد انتخاب کنید (یا یک رویداد جدید ایجاد کنید) و سپس File> Import> Media را انتخاب کنید یا Command-I را فشار دهید.

در پنجره Media Import که ظاهر می شود ، برای وارد کردن به فایل (ها) یا پوشه (ها) بروید ، آنها را انتخاب کرده و

روی Import Selected کلیک کنید. برای سازماندهی رسانه های خود ، ممکن است بخواهید کادر تأیید

پوشه Copy Files to Final Cut Events را علامت بزنید. اگر پوشه هایی را وارد می کنید که دارای نام های مفید هستند ،

کادر تأیید وارد کردن پوشه ها به عنوان مجموعه کلمات کلیدی را علامت بزنید تا مکان یابی فایل های شما در Final Cut Pro راحت تر شود.

 

ترجیح می دهم مرورگر رویداد را روی نمای فیلم (نوار> مرورگر رویداد> به عنوان نوار فیلم) با نوار لغزنده مدت زمان به سمت

راست تنظیم کنم تا بتوانم تصاویر کوچک از فایلهای وارد شده را ببینم. تصاویر کوچک فتوشاپ با نسبت تصویر مطابق با فایل

اصلی ظاهر می شوند ، بنابراین برخی ممکن است بلند به نظر برسند در حالی که برخی دیگر مربع یا پهن به نظر می رسند.

اگر فایل Photoshop دارای بیش از یک لایه باشد ، یک نشان کوچک در گوشه سمت چپ بالای تصویر کوچک ظاهر می شود

و فایل را به عنوان یک نوع کلیپ گرافیکی لایه ای مشخص می کند.

 

(نکته: می توانید بر اساس این نوع کلیپ یک مجموعه هوشمند ایجاد کنید که تمام گرافیک های لایه بندی شده در رویداد شما را نشان می دهد.)

 

 

 

 

ویرایش لایه های فتوشاپ

برای دستکاری لایه های داخل فایل Photoshop ، فایل را در جدول زمانی خود باز می کنید.

شما دو روش برای این کار دارید و درک تفاوت بین آنها مهم است.

 

دوبار کلیک روی یک فایل لایه ای در مرورگر رویداد ، آن را در جدول زمانی خود باز می کند ،

جایی که می توانید هر لایه را انتخاب کرده و تنظیم کنید. هرگونه تغییری که در لایه ها ایجاد می کنید

بر روی فایل مرورگر رویداد “والد” تأثیر می گذارد-بنابراین تغییرات شما در هر کپی از فایل که در پروژه

ویرایش می کنید نشان داده می شود.

 

روش دیگر این است که فایل Photoshop را در یک پروژه (با کشیدن یا استفاده از میانبرهای صفحه کلید) ویرایش کنید

، جایی که به صورت یک کلیپ ظاهر می شود. به طور پیش فرض ، Final Cut Pro X مقیاس مورد را برای متناسب

با ابعاد پروژه تنظیم می کند ، اما می توانید مقیاس ، موقعیت و چرخش کلی آن را با کلیک روی دکمه Transform

(کادر سمت چپ در زیر پنجره بیننده) و دستکاری آن تغییر دهید. در بیننده یا با تغییر آن پارامترها در بازرس. اگر روی کلیپ

پروژه دوبار کلیک کنید ، در جدول زمانی خود باز می شود و لایه ها نمایان می شود-درست مانند زمانی که روی کلیپ رویداد

دوبار کلیک می کنید. در اینجا ، هرگونه تغییری که در لایه ها ایجاد می کنید ، فقط در مورد این نسخه از کلیپ در پروژه اعمال می شود.

 

در هر صورت ، هنگامی که فایل Photoshop خود را در جدول زمانی خود باز کردید ، می توانید لایه ها را به بالا یا پایین بکشید

تا ترتیب دسته بندی را تغییر دهید ، لایه ها را با انتخاب آنها و فشار دادن کلید V غیرفعال کنید ، آنها را با کشیدن در هر دو طرف

کوتاه کنید و آنها را تغییر دهید. با تغییر موقعیت ، مقیاس و چرخش آنها در بیننده یا بازرس.

 

 

 

 

 

تبدیل لایه ها

همه فایل های فتوشاپ حاوی بیش از یک لایه نیستند ، اما برای مواردی که این کار را انجام می دهند ، دستکاری هر لایه

به طور مستقل آسان است. تصویر زیر عکسی است که از iStockphoto.com خریداری کرده ام. در فتوشاپ ، من انتخابی

از زن را در پیش زمینه انجام دادم و او را در یک لایه پیش زمینه جداگانه قرار دادم. سپس از ابزار Clone برای پر کردن فضای

پشت وی در لایه پس زمینه استفاده کردم. در Final Cut Pro ، اکنون می توانم مدل-لایه پیش زمینه-را مستقل از پس زمینه

تغییر مکان دهم و مقیاس بندی کنم.

 

ترکیب با عناصر Final Cut

اگر فایل فتوشاپ شما دارای یک لایه در یک پس زمینه شفاف است ، می توانید از آن برای ایجاد یک تصویر ترکیبی با ترکیب

آن با عناصر دیگر مانند تصاویر یا ویدئوهای خود یا استفاده از جلوه ها ، عناوین و ژنراتورهای داخلی استفاده کنید. Final Cut Pro X.

 

 

 

 

حتی می توانید لایه های جداگانه فتوشاپ را متحرک کنید. در زیر ، من از یک تصویر لایه لایه از ساعت که از

کتابخانه Apple Motion آمده است استفاده کردم. Motion یک برنامه همراه برای Final Cut Pro X است

که می توانید از آن برای ایجاد سریع دنباله های عنوان عنوان و سایر گرافیک های متحرک سریع و آسان استفاده کنید.

همچنین می توانید جلوه هایی برای استفاده در Final Cut Pro X ایجاد کنید. صفحه ساعت ، عقربه ساعت ،

عقربه دقیقه و دست دوم هر کدام در لایه های جداگانه قرار دارند. با تنظیم فریم های کلیدی برای پارامتر چرخش

در بازرس (بخشی از گروه پارامترهای Transform) ، می توانید هر دست را متحرک کنید تا در طول زمان بچرخد.

(نکته: ابتدا باید نقطه لنگر هر لایه را به پایه هر دست منتقل کنید تا روی پایه های خود بچرخند و سپس دستها را جدیدتر کنند.)

 

این که آیا خودتان فایل های فتوشاپ لایه ای ایجاد می کنید یا فردی که آنها را برای قرار دادن در ویدئو به شما می دهد ،

مشکلی در استفاده از آنها در Final Cut Pro X نخواهید داشت.

23
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان