هر روز یک هدیه ویژه به کاربران

نحوه ایجاد مه واقع گرایانه در افتر افکت

Realistic Fog Featured Image 1000x576 1

نحوه ایجاد مه واقع گرایانه در افتر افکت

 

ترکیب مه در After Effects به طرز شگفت آوری آسان است. فقط این مراحل را دنبال کنید!

 

وقتی صحبت از ایجاد مه در After Effects می شود ، در واقع گزینه های زیادی دارید.

اکثر مردم ترجیح می دهند از سر و صدای فراکتال استفاده کنند ، اما من این روش ها را فاقد آن می دانم.

در تجربه خود من با استفاده از روش جابجایی آشفته شانس بیشتری پیدا می کنم.

اما اگر پیشنهاد دیگری در مورد نحوه ایجاد مه در افتر افکت دارید ، خوشحال می شوم در مورد آن در نظرات زیر بشنوم.

 

مه واقعی چگونه است بیایید چند عکس از مه را قبل از شروع کار تجزیه و تحلیل کنیم.

 

Fog Example 2 1024x340 1

 

چند مثال از مثال بالا وجود دارد. یعنی ، متوجه خواهید شد که مناطق دارای مه غلیظ می شوند ، پس زمینه را تیره و تار کرده و رنگ می کنند.

همچنین متوجه خواهید شد که به نظر می رسد تغییر رنگ مه در سایه ها بیشتر است.

 

Fog Example 1

 

در مورد این مثال نیز همین امر صادق است. مناطق دارای همپوشانی مه نسبت به مناطق بدون مه روشن تر ، دارای رنگ آبی و تارتر هستند.

ایجاد مه در After Effects بسیار ساده است.

اساساً شما می خواهید الگوهای فراکتال مناسب ایجاد کرده و آنها را به روشی قانع کننده محو کنید.

 

ایجاد مه

 

مرحله ۱: ایجاد لایه مه

 

Creating Fog Step 1

 

یک لایه سفید ساده (Command+Y) ایجاد کرده و برچسب آن را «Fog» بگذارید.

سپس ، با استفاده از ابزار mask (Q) ، یک ماسک دایره ای سریع در مرکز ترکیب خود ایجاد کنید.

من ترجیح می دهم از این روش برای ایجاد یک لایه شکل استفاده کنم

زیرا در صورت تمایل می توانید به راحتی شکل لایه ماسک را تغییر دهید.

ماسک را به طور قابل توجهی بیرون بیاورید (مثال بالا را ببینید).

 

مرحله ۲: آشفتگی را اضافه کنید

 

Creating Fog Step 2

 

اثر جابجایی آشفته را روی لایه شکل خود بمالید. احتمالاً تفاوت زیادی با تنظیمات پیش فرض مشاهده نمی کنید.

سعی کنید مقادیر را جمع کنید تا جلوه های جالبی را مشاهده کنید.

برای مثال من ، “مقدار” را روی ۲۰۵ و “پیچیدگی” را روی ۲ تنظیم کرده ام.

همه تنظیمات دیگر در حال حاضر پیش فرض هستند.

 

مرحله ۳: مه را متحرک کنید

 

Animating Turbulence

 

اگر صحنه را فرا می خوانید تا مه ثابت بماند ، می توانید از این مرحله بگذرید ،

اما اگر می خواهید به مه خود سطح بیشتری از واقع گرایی بدهید ، احتمالاً می خواهید کمی حرکت به آن اضافه کنید.

میزان حرکت همه چیز بستگی به قاب شما دارد.

برای انجام این کار ، به سادگی فریم های کلیدی را بر روی پارامتر “Offset (Turbulence)” و “Parameter Evolution” تنظیم کنید.

در مثال من مه را با سرعت ۳۰ پیکسل در ثانیه به سمت راست حرکت می دهم و تکامل با میزان ۲۰ در ثانیه پیشرفت می کند.

مرحله ۴: تلاطم را کپی کنید

 

Creating Fog Step 4

 

اگر می خواهید یک پف دار به سادگی وجود داشته باشد ، می توانید فرایند ترکیب را طی کنید.

اما اگر می خواهید مه شما توری تر به نظر برسد یا جلوه های باد روی آن اعمال شود ، باید دو مرحله بعدی را دنبال کنید.

اثر جابجایی آشفته را کپی کنید. در جلوه جدید ، به سادگی مقدار آن را حدود ۵۰ افزایش دهید و اندازه آن را تقریباً یکسان کاهش دهید.

پیچیدگی را به چیزی در حدود ۱٫۵ برسانید.

همه اینها بستگی به ظاهر مورد نظر شما دارد ، اما ، برای مثال ما ، اینها تنظیماتی هستند که ما قرار است از آنها استفاده کنیم.

شما همچنین می توانید با استفاده از تار گاوسین در صورت نیاز ، میزان ویس پیس را کاهش دهید.

 

مرحله ۵: شبیه سازی باد

 

Simulate Wind

 

الان قسمت خوبش شروع میشود.

اگر هر دو “Offset (Turbulence)” و “Evolution” را با مقادیر جدید دستکاری کنید ،

می توانید باد را شبیه سازی کنید! این یک اثر واقعاً ساده و جالب است که اگر با آن کنار بیایید نتایج جالبی را ایجاد می کند.

برای کنترل بیشتر ، حتی می توانید لایه “Offset (Turbulence)” را روی یک شیء صفر قرار دهید

یا حتی یک اثر تکان دادن را برای شبیه سازی بادهای در حال چرخش اعمال کنید.

 

ترکیب مه در افترافکت

 

مرحله ۱: موقعیت و مقیاس را تنظیم کنید

 

Compositing Fog Step 1

 

به زبان ساده ، لایه مه خود را به موقعیت صحیح ترکیب خود منتقل کرده

و از ویژگی مقیاس برای مقیاس بندی لایه خود استفاده کنید.

نگران نباشید – جلوه شما نباید پیکسل شود.

 

مرحله ۲: یک لایه Adjustment تنظیم کنید

 

Adjustment Layer

 

یک لایه تنظیم جدید ایجاد کنید (Option+Command+Y).

در مرحله بعد ، لایه تنظیم خود را زیر لایه “Fog” قرار دهید و مسیر مات را روی “Luma Matte” قرار دهید.

لایه “Fog” شما ناپدید می شود.

نگران نباشید … این قرار است رخ دهد.

 

مرحله ۳: اعمال جلوه ها در لایه تنظیم

 

Compositing Step 3

 

به منظور ایجاد مه واقعی ، ما باید مطمئن شویم که مه نه تنها رنگی نیست ،

بلکه بر لایه های زیر آن نیز تأثیر می گذارد.

به منظور انجام این کار ، ما احتمالاً می خواهیم لایه های پس زمینه را که مه در آن همپوشانی دارد ،

غیراشباع ، محو و کمی رنگ آمیزی کنیم.

در مثال ما ، بیایید یک اثر سریع Hue / Saturation را روی لایه تنظیم اعمال کنیم.

اجازه دهید اشباع را به ۵۰- و روشنایی را به ۲۰ کاهش دهیم.

اکنون باید لایه مه خود را مشاهده کنید. حالا بیایید رنگ را اضافه کنیم.

جلوه مورد علاقه من هنگام ترکیب ، اثر منحنی است ، بنابراین بیایید جلو برویم و آن را اضافه کنیم.

اکنون ، همه چیز به درجه رنگ شما بستگی دارد ، اما در بیشتر شرایط شما فقط می خواهید بر کانال آبی تأثیر بگذارید.

به کانال آبی بروید و نقطه پایین سمت چپ را بگیرید و آن را به [.۹،۱٫۲] برسانید (تصویر زیر را ببینید).

مه شما اکنون باید کمی رنگ آبی در مناطق سایه و کمتر در نقاط برجسته داشته باشد.

این دقیقاً همان چیزی است که ما می خواهیم.

نحوه رنگ آمیزی همه به صحنه شما بستگی دارد ،

اما به طور کلی شما می خواهید همیشه سایه ها را بالا بیاورید

و اگر صحنه تیره تر است سفیدها را پایین بیاورید.

در نهایت ، یک نخ گوسی به لایه تنظیم خود اضافه کنید. مقدار حدود ۵ باید انجام شود.

 

مرحله ۴: لایه Adjustment را ماسک کنید

 

Masking the Adjustment Layer

 

نقاطی را که مه در پشت نشسته است ماسک بزنید.

در مثال ما ، من جلو می روم و به سادگی از تپه ای که در پیش زمینه قرار دارد استفاده می کنم.

 

مرحله ۵: در صورت نیاز تکراری کنید

 

Compositing Step 5

 

برای بهترین نتایج ، می توانید لایه مه و تنظیم خود را چندین بار تکرار کنید تا جلوه های واقعی تری ایجاد کنید.

یک راه عالی برای فروش کامپوزیت این است که جلوه ای آرام بخش ایجاد کنید

که در آن مه پیش زمینه سریعتر از مه پس زمینه حرکت می کند ،

اما این فقط به محدوده صحنه و زمان فردی شما بستگی دارد.

 

مرحله ۶: در صورت نیاز پیگیری کنید

 

اگر فیلم شما دارای حرکت است ، می توانید آن را ردیابی کرده و اطلاعات را در لایه های “مه” خود اعمال کنید.

نیازی نیست که داده ها را روی لایه های تنظیم خود اعمال کنید ، فقط لایه های “مه” را انتخاب کنید.

 

 

End Result

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان