هر روز یک هدیه ویژه به کاربران

تحلیل فیلم freeguy

ZTTSkaVXmJWkrUVYRFzkifwww.freedit

در کمدی ماجراجویی استودیوی قرن بیستم ، Free Guy ، شخصیت رایان رینولدز متوجه می شود

که او در واقع یک شخصیت غیرقابل بازی در یک بازی ویدیویی وحشیانه جهان باز است.

در بخش ۱ fxguide خود ، ما کار دامنه دیجیتال و Scanline VFX را بررسی کردیم.

در قسمت ۲ ، ما با Halon و Industrial Light & Magic (ILM) صحبت می کنیم.

ILM

سومین عمل فیلم به ویژه ILM را با چالش های فنی پیچیده و کارهای عجیب و غریب آشنا کرد.

کار ILM در مورد Shawn Levy’s Free Guy توسط ناظران جلوه های بصری پائولو آکری و راسل ارل نظارت شد.

ILM به چالش کشیده شد تا یک جعبه اسباب بازی واقعی از منابع فیلم ها و بازی های ویدئویی ،

از جنگ ستارگان و MCU’s Captain America & Hulk گرفته تا Halo و حتی Fortnite را زنده کند.

 

 

freeguy r7 oarEwww.freedit

 

 

ILM کار در Free Guy را در تابستان ۲۰۱۹ آغاز کرد ،

تا حدی به دلیل کار برجسته آنها در Ready Player One.

این فیلم یک اشاره بصری واضح به فیلمی با دو جهان بود ،

یکی واقعی و دیگری در محیط بازی. در ابتدا ، ILM فقط تعداد کمی عکس می گرفت ،

اما آنها به سرعت با ۶۰۷۰ of از postviz فیلم درگیر شدند.

پائولو آکری ، ناظر جلوه های بصری در استودیوی ILM در سنگاپور است ،

او معتقد بود که خلاقان از میزان پاسخگویی ILM در تولید مواد و کاوش ایده های خلاقانه تحت تأثیر قرار گرفته اند.

“ما وارد مرحله اولیه تلاش برای دستیابی سریع و بسیار موثر به راه حل های خلاقانه شدیم که از ماهیت فیلم حمایت می کند.”

پائولو آکری در سال ۲۰۱۰ به ILM پیوست. او قبلاً در ILM به عنوان آهنگساز و سرپرست آهنگسازی کار کرده بود.

اعتبارات وی شامل پروژه هایی مانند A Quiet Place Part II ، Transformers: The Last Knight

، Star Wars: The Force Awakens ، Avengers: Infinity War و Kong Skull Island می باشد.

قبل از پیوستن به ILM ، آکری به عنوان آهنگساز دیجیتال در شرکت های

مختلف جلوه های بصری از جمله MPC در لندن کار می کرد و در فیلم هایی مانند هری پاتر و یادگاران مرگ مشارکت داشت.

 

 

 

freeguy r7 oar Bwww.freedit 1

 

 

از نظر سکانس های پایانی ، ILM نبرد کلیدی بین گای و “یار” را انجام داد که آنتوان ،

با بازی تایکا وایتیتی ، در سومین اقدام فیلم ، آن را در بازی منتشر کرد.

آکری می گوید: “ایده پردازی برای انواع مختلف سلاح برای چنین صحنه های نبرد واقعا سرگرم کننده بود.”

ILM مجبور شد یک رایان رینولدز کاملاً دیجیتالی و یک شخص دیجی دوبل بسازد ، که شامل یک داماد کامل می شد

و از نزدیک دیده می شود. برخی از این موارد مربوط به بدلکاری هایی بود که بین بازیگر واقعی و نسخه های

دیجیتالی آنها در حال ضبط دیجیتال بود. اما گاهی اوقات کارگردان به دلایل زمان بندی کمیک می خواست زمان سقوط را تغییر دهد.

آکری در مورد میزان آمادگی تولید برای جلوه های بصری مختلف اظهار نظر کرد.

رایان در USC ICT ، تحت نظارت پل دیبک اسکن شد.

برای هر صحنه ، تیم اسکن LIDAR از محیط موجود و اسکن HDRI را در اختیار داشت.

اما در حالی که ILM به اسکن های بازیگر پراکنده و دیدنی از مرحله Light اشاره می کرد ،

اکری اشاره کرد که آنها نیازی به ایجاد گفتگوی همگام سازی صورت ندارند

زیرا دو نفره دیجیتالی آنها برای دنباله های اقدامات در نظر گرفته شده بود ،

بنابراین تیم جلسات مدوسا را ​​انجام نداد یا اسکن های زمانی ۴ بعدی

علاوه بر ساختن (و تخریب) ساختمانها و محیطها ، ILM همچنین وظیفه داشت

نمونه اولیه ای از داراییهای متنوع فیلم ، از جمله وسایل نقلیه ، گافهای زمینه ای ،

و همه چیز بین آنها ، مانند اژدها ، قنطورسها ، گردشگران مکانیک و تک شاخ ها اینجا

نیز عمق دارایی کتابخانه ILM نمایان شد. ILM دارای کتابخانه وسیعی از دارایی های خنثی با کیفیت بالا است.

برای ساخت یک اسب شاخدار ، مدل سازان می توانند به کتابخانه اسب های ILM دسترسی داشته باشند

و از این دارایی های با کیفیت بالا استفاده کنند تا بلافاصله یک شاخ تک شاخ بسازند.

برای ایجاد Halo ، تیم باید تصمیم بگیرد که به کدام نسخه از بازی محبوب مراجعه کند.

در مورد Halo ، نسخه های متعددی از شخصیت ها و لوازم جانبی

در هر یک از نسخه های مختلف Halo ، Halo ۲ و ۳ و غیره وجود دارد.

علاوه بر این ، مخزن Scorpion و سایر دارایی های Halo در فیلم حضور داشتند.

Llama از Fortnite همچنین هنگام مبارزه با اوج ، یک کامو به شکل کلنگ می سازد.

 

 

freeguy r7 oarF

 

 

سلاح های Valve’s Portal و Half-life نیز در مبارزه Dude دیده می شود. Portal Gun هنگامی ظاهر می شود

که دختر مولوتف (جودی کامر) و گای از راه دور به مخفیگاه او باز می گردند و

گای با شخص مبارزه می کند. اسلحه جاذبه از HbalfLife برای برداشتن شخص و کشیدن

او از پشت بام نزدیک اقیانوس استفاده می شود. ILM با ایجاد جلوه های پورتال برای فیلم ،

با ساختن آنها از چندین لایه سیم کارت برای ایجاد یک جلوه نهایی که در تاریکی و نور درخشان به نظر می رسید ،

پرداخت. از آنجایی که قهرمانان فیلم مجبور بودند از نورپردازی یک محیط به نورپردازی طرف دیگر پورتال منتقل شوند ،

در برخی از عکسها ILM با “تصاحب دیجیتالی” به نسخه های CG جودی و رایان منتقل شد.

این امر باعث شد تا نورپردازی صحیح بر روی شخصیت های آنها مشاهده شود که واقعاً پورتال را فروختند.

علاوه بر این ، در برخی موارد ، بازیگران روی تشک می افتادند و متقاعد کننده تر بود

که نسخه های کاملاً دیجیتالی را هم برای محیط و هم برای بازیگران جایگزین کنند.

تکنیک های طرح دیجیتال از در بسیاری از تصرفات دیجیتالی استفاده می شود

که اغلب در طول عکسبرداری چندین بار بین CG و واقعی حرکت می کند. این همچنین باعث می شود

که زمان بندی متفاوت باشد. آکری به یاد می آورد: “و از نظر زمان بندی ، این خود رایان بود

که اغلب این را رانندگی می کرد و می گفت:” اوه ، این باید سریعتر یا کندتر انجام شود.

” “دیدن تخصص و دانش او در زمینه کمدی و زمانبندی بسیار خوب بود.” می توان شک کرد

که افراد زیادی در جهان با رایان رینولدز در مورد زمان بندی کمیک بحث می کنند.

“حتی با تصادفات اتومبیل یا انفجارها ، در برخی از عکسها ، او فکر می کرد ممکن است

بیش از حد شبیه یک تصادف واقعی باشد ، و می گفت ۲ یا ۳ بار دیگر آن را خراب کنید ،

و سپس می گفت:” خوب ، حالا کمی بیشتر یک وضعیت کمیک ».

واقعاً خوب بود که همکارانی داشته باشیم که کار با آنها واقعا بسیار خوب است! ”

 

 

freeguy r7 oarA

 

 

اما مورد علاقه واقعی طرفداران ، مراجع و بازیگران کاپیتان آمریکا با کریس ایوانز ، هالک و جنگ ستارگان بود.

ILM برای ارائه این لحظات نمادین کاملاً موقعیت داشت. آکری می گوید: “ما می خواستیم

مطمئن شویم که هیچ یک از طرفداران فیلم یا گیمرها را با هیچ یک از منابع رها نکرده ایم.

” “ما انواع کارها را انجام دادیم تا هر مورد را بفهمیم و مطمئن شویم که تا حد ممکن به اصل نزدیک هستیم.

بنابراین ما زمان زیادی صرف کردیم تا مطمئن شویم که هر مورد را تا حد ممکن

به نسخه اصلی دنیای سینمایی مارول یا دارایی های لوکاس فیلم ، مانند شمشیر نور ، تکرار کرده ایم. ”

 

 

26 freeguy dtlr8 D 1

 

 

این تیم در سنگاپور مستقر بود و جلوه های بصری با RenderMan با استفاده از Foundry’s Katana ارائه شد.

در حالی که بیشتر کارها در سنگاپور انجام می شد ،

۵۰ یا ۶۰ عکس توسط مرکز جدید ILM سیدنی که تازه در زمان تولید فیلم پس از تولید آنلاین شده بود ،

انجام شد. خدمه سیدنی با طیف وسیعی از عکسها از جمله حل جایگزینی پس زمینه

دیجی دوبل با رنگ ، بافت و مدل سازی کمک کردند.

مایکل آلن سرپرست کامپیوتر در سیدنی را رهبری کرد و با والتر گیلبرت ، سرپرست آهنگسازی اولیه در سنگاپور همکاری کرد.

آنها هر دو این صحنه صحنه مبارزه را با نیکلاس تی هماهنگ کردند ،

سرپرست دیجیتال دوبل به عنوان مدلینگ سرپرست سنگاپور و کاترینا تونگ ، و سرب بافت/رنگ سنگاپور.

از آنجا که ILM در اواخر سال ۲۰۱۹ آغاز شد ، بلافاصله پس از کریسمس در آغاز سال ۲۰۲۰ ، ILM مجبور شد

به دلیل یک تیم توزیع شده به دلیل COVID حرکت کند.

اکری مملو از ستایش برای خدمه سختکوش ILM Technology است

“که همه درخواستهای ما را برآورده کرد و برای سرعت بخشیدن به ما بسیار سریع عمل کرد.”

هالون

هالون از همان ابتدا در برنامه ریزی فیلم نقش داشت.

رایان مک کوی سرپرست ارشد VFX هالون و زکری وانگ سرپرست پست بود.

در آزمایش های اولیه ، از شرکت خواسته شد تا ظاهر بخش بازی داستان را در فیلم بررسی کند.

با سالها تجربه Epic UE4 ، این شرکت در موقعیت خوبی قرار داشت تا بتواند تصاویری پیشرفته از موتور بازی ارائه دهد.

همانطور که اتفاق افتاد ، این تصاویر بصورت اثر بسیار خوب بودند

و تیم خلاق تصمیم گرفت تا گرافیک بازی را به وضوح از یک بازی ویدئویی بسازد

تا از مشکل برخی از افراد که این تصاویر بصورت VFX ضعیف را اشتباه می گیرند جلوگیری کند.

این شرکت علاوه بر ظاهر بازی استاندارد ، ایرادات بازی واقعی را نیز مورد بررسی قرار داد.

به عنوان مثال ، یک نقص در نسخه واقعی Red Dead Redemption وجود دارد که در آن کاربر می تواند

قایق خود را در زیر کل نقشه بازی رانندگی کند. این ترفند با بسیاری از این ارجاعات بازی یافتن

راه هایی برای غلبه بر Free City بود ، اما به شکلی که به نظر می رسد داستان انگیزه داشته باشد

و نه یک ایراد فنی. در غیر این صورت ، جلوه بصری ممکن است در مقابل یک انتخاب خلاقانه اشتباه تلقی شود.

در روزهای اولیه ، پیدا کردن این تعادل شامل کارهای زیادی می شد.

تیم Halon همچنین تعداد زیادی حلقه مرجع از حقه بازی های عجیب و غریب که بازیکنان در بازی های مختلف انجام می دهند ،

همراه با انواع اشکالات عجیب و غریب و الهامات دیگر برای کمک به طوفان فکری و ایجاد اکشن و طنز ایجاد کرد.

 

 

Hiest

 

 

ماهیت فرا فیلم مستلزم لایه های متعددی از فیلمبرداری دیجیتال کاملاً متفاوت است

که به بیش از یک بازی درون فیلم گسترش یافته است. این امر به ویژه زمانی اتفاق افتاد

که مرد پیراهن آبی از حضور و نقش خود در بازی آگاه می شود. همچنین مسدودسازی ،

قاب بندی سینمایی و جنبه های حرکت دوربین برای کاوش در بازی وجود داشت.

به عنوان مثال ، وقتی گای عینک می گذارد ، جهان از طریق شیوه بازی تیراندازی اول شخص نشان داده می شود ،

جایی که لنز گسترده است و دوربین کاملاً آزادانه می چرخد ​​یا می چرخد.

 

 

201020 002 Free Guy Marketing Stills copy 1

 

 

Previz تعقیب و گریز محل ساخت و ساز

تیم باید هر دو پیش فنی را اجرا می کرد ، مانند صحنه افتتاحیه و پیش نمایش خلاق ، که از روی فیلمنامه ساخته شده بود.

به عنوان مثال ، تنها چند خط در فیلمنامه وجود داشت که تعقیب و گریز محل ساخت و ساز را توصیف می کرد

که برای اولین بار بسیاری از فرصت های ضد فیزیک شخصیت او را برای گای نشان می داد.

دنباله محل ساخت و ساز حتی دارای داستان پردازی گسترده ای نبود ، بلکه تیم Halon وارد شد

و با تیم خلاق کار کرد تا هم آنچه ممکن است و هم زمان آن را بررسی کند.

برخلاف بسیاری از این گونه اقدامات سکانس های یونی که هالون در طول چندین سال فعالیت خود انجام داده است ،

این سکانس باید دراماتیک و خنده دار باشد ، و زمان بندی کمیک نیازمندی های خاص خود را دارد.

تیم چندین بار تکرار کرد تا همه اکشن ها و ضربات کمیک را بفهمد.

بسیاری از زمان بندی های کمدی فقط انداختن ایده ها به دیوار و دیدن چسبندگی بود!

” نظر گرانت اولین ، سرپرست اولیه Halon. “برای دنباله محل ساخت و ساز ، ما احتمالاً ۱۵ یا ۲۰ گاف را که در فیلم نیستند

، پیش بینی کرده ایم ، زیرا اغلب شما فقط چیزها را امتحان می کنید ، و شاید وقتی بنشینید و آن را بچرخانید خنده دار باشد

، اما زمانی که روی صفحه شما باید فقط بهترین چیزها را انتخاب کنید. ”

 

 

201020 006 Free Guy Marketing Stills copy 1

 

 

Free Guy نیز به دلیل پیچیدگی پیش نمایش فنی ، متفاوت از سایر فیلم هایی بود که اخیراً تیم به پایان رسانده است.

سکانس آغازین بسیار پیچیده بود و شامل بازوی رباتیک بود که هم بسیار پیچیده بود و هم به طور بالقوه خطرناک.

 

 

201020 001 Free Guy Marketing Stills copy 1

 

 

هالون پیش نمایش کلیدی بخش هایی از فیلم را بر عهده داشت.

آنها همچنین در بوستون مستقر بودند و اولین ، سرپرست اولیه هالون ، آخرین سکانس های پیش نمایش را از آنجا مدیریت کرد.

در محل ، هالون از نزدیک با سوئن گیلبرگ ، که بر جلوه های بصری تولید نظارت داشت ،

و DOP فیلم جورج ریچموند ، همکاری می کرد تا با مکان یابی مجازی برای اندازه گیری های پیش نمایش کمک کند.

تولید همچنین از خدمات جاسوسی موقعیت مکانی مجازی Halon استفاده کرد

که مسیر نور خورشید مخصوص زمان و تاریخ عکسبرداری را محاسبه و تجسم می کرد.

به عنوان مثال ، در یک صحنه شخصیت رینولد باید از شهر آزاد بر روی پل فرار کند ،

و سپس جهان به طور م aroundثر می چرخد ​​و به همان نقطه ای که او شروع کرده است می رسد.

اولین به یاد می آورد: “سوئن و جورج این ایده را داشتند که رایان را روی یک صفحه گردان کوچک بچسبانند.

” “بنابراین ، ما سه نفر آنجا نشستیم و باید بفهمیم که خورشید دقیقا در این روز در بوستون در ماه ژوئن کجا خواهد بود

– تا بفهمیم چگونه یک تردمیل را به زمین بگذاریم و دوربین را حرکت دهیم تا احساس کنیم

فقط یک تردمیل است. دوربین عادی در اطراف او ردیابی می کند. ”

عکس آغازین یکی از انعطاف پذیرترین و فنی ترین سکانس های پیش نمایش بود

که شامل بازوی دوربین رباتیک بسیار قدرتمند بود. “بازوی ربات نگرانی بزرگی برای ما بود.

ما نمی خواهیم یک دوربین را با سرعت ۳۰ مایل در ساعت به پشت سر رایان بکوبیم.

” “در برخی از این سکانس های فنی تر ، فضای کمتری برای کمدی بداهه وجود داشت –

اما با توجه به این ، رایان بدیهی است که عموماً درگیر نزدیک بود. و او یک ماشین ایده است

که به تازگی خود را نشان می دهد و هر چیزی را که می توانید با او بازی کنید ، ریف می کند. ”

تصویر اولیه به عنوان هفت عکس مختلف در مرکز شهر بوستون فیلمبرداری شد.

هالون مجبور شد عکس را به چیزی تبدیل کند که قابل فیلمبرداری باشد

زیرا به عنوان ترکیبی از عکاسی از بشقاب در مرکز شهر بوستون و چند صفحه روی صفحه سبز رنگ گرفته شد.

Free Guy تنها فیلمی است که من تا به حال روی آن کار کرده ام ،

جایی که مجبور بودم روز را با دستگیره کلیدی بنشینم تا از وسایل مورد نیاز او مطلع شوم ، زیرا او مجبور است

جرثقیل را در خیابان حرکت دهد. اولین اظهار نظر می کند که با این سرعت مشخص به کاری که ما روی بازوی ربات انجام می دهیم ، متصل شویم.

 

 

ChanningTatumCwww.freedit

 

 

هنگامی که فیلم در حال ویرایش بود ، هالون postviz را در اطراف سکانس ابتدایی ارائه کرد

و چندین صفحه را در یک سکانس اکشن پیوسته ترکیب کرد تا شخصیت رایان رینولدز را معرفی کند.

Halon عمدتا از UE4 و Maya برای previz و postviz استفاده کرد. در طول سالها ، این شرکت مجموعه ای

از ابزارها برای دارایی های دورانداز ، دوربین ها و انیمیشن ها را توسعه داده است.

اما تیم فوق العاده مشتاق کار با UE5 و روشنایی قابل قبول تر و افزایش قابلیت های مدل است.

تیلور آسر و دیگر هنرمندان تجسم ارشد که در مایا کار می کردند ،

مستقیماً طرح های حرکت دوربین را از پیش نمایش تکنیکی خود بیرون می آوردند ،

مخصوصاً برای صحنه افتتاحیه که دوربین آنها را در حال حرکت ۳۶۰ درجه دنبال می کند ،

با بازیگر چانینگ تاتوم که موشک انداز را شلیک می کند و منفجر می شود.

تعدادی ماشین پلیس پشت سرش این تصویر بر روی یک حرکت متحرک

با بازوی دوربین روباتیک در قسمت بزرگی از مسیر شلیک شده است.

تیلور و تیم دفتر هالون در لس آنجلس مجبور بودند عکس عملی بوستون را ردیابی کرده

و سپس آن را در پیش نمایش اصلی بچسبانند. از این رو ، آنها باید بفهمند چگونه می توان

دوربین را روی بازوی ربات فشار داد و بیرون آورد ، به طوری که احساس می کند یک دوربین روی صفحه است

که به داخل پرواز می کند و از روی کاپوت یک ماشین پرواز می کند.

همه اینها در حین چرخش ۳۶۰ درجه ای و در نهایت رانندگی با ماشین از راه دور انجام می شود.

تیلور با یک مدل بسیار دقیق از مشخصات اینرسی بازوی ربات کار کرد.

هالون در واقع یک دستگاه دیجیتال از تیم بازوی روبات دریافت کرد که دارای زنگ هشدار بود ،

به طوری که اگر حرکت دوربین پیشنهادی هالون خیلی سریع باشد ، قرمز چشمک می زند.

این بدان معناست که آنها چند ماه قبل از عکسبرداری به جلو و عقب رفتند و تلاش کردند

تا نحوه طراحی عکس در محدوده بازوهای ربات را بفهمند.

تیلور نحوه تعادل حرکت بازو با حرکت قاعده پایه را بررسی کرد خودرو با سرعت مطمئنه

“فرار” می کرد که فراتر از مشخصات اولیه بازوی ربات بود. اولین به یاد می آورد که “وقتی به روز فیلمبرداری رسیدیم

، سرپرست VFX فقط به من نگاه کرد و گفت:” آیا این چیزی بود که باید انجام می شد؟

“و اینطور بود-اما ما احتمالاً دوباره مهندسی کردیم که چگونه بازوی رباتیک خاصی احتمالاً ۶۰ ، ۷۰ بار به داخل و خارج پرواز کرد

، فقط قبل از رسیدن به محل کار ، چیزهای مختلف را امتحان کرد. ”

 

 

201020 007 Free Guy Marketing Stills copy 1www.freedit

 

 

 

اولین به مدت چهار ماه در بوستون سر صحنه بود. هالون در مجموع ۵ ماه از فوریه تا جولای ۲۰۱۹ روی این فیلم کار کرد.

فیلم به دلیل COVID۱۹ از اکران عمومی تاخیر زیادی داشت.

19
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان