هر روز یک هدیه ویژه به کاربران

کار با فوتیج ها در افترافکت

کار با فوتیج ها در افترافکت

کار با فوتیج ها در افترافکت کار با فوتیج ها در افترافکت

 

 

دراین مقاله درباره ی کار با فوتیج ها در افترافکت که شامل سازماندهی،مدیریت،نمایش و برش دادن فوتیج ها می شود صحبت خواهد شد.

با مطالعه ی این مطالب می توانید اطلاعات مفیدی را بر دانش خود بیفزایید.

 

سازماندهی، نمایش، مدیریت و برش دادن فوتیج‌ها

 

فوتیج‌ ها و composition ها در پنل Project لیست می‌شوند.

برخلاف پنل Timeline و Effect Controls ،ترتیب آیتم‌ها در پنل Project ، تأثیری روی خروجی کار ندارد.

می‌توانید فوتیج‌ها و composition ها را در پنل Project ، هرطور که مایل هستید

با استفاده از پوشه‌ها دسته‌بندی نمایید.

فوتیج‌های Solid-color (فوتیج‌های تک رنگ) به طور اتوماتیک در پوشه Solids ذخیره می‌شوند.

پوشه‌هایی که در پنل Project می‌سازید فقط در همین پنل وجود دارند.

برای مشاهده محتوای هر فولدر باید آن را باز کنید.

داخل هر فولدر نیز فولدرهای دیگری می‌توانند وجود داشته باشند.

برای انتقال یک فایل یا پوشه به بالای پنل Project یا بیرون از یک پوشه، باید آن را با موس کشیده و جابه‌جا کنید.

می‌توانید از قسمت سرچ موجود در این پنل برای پیدا کردن فوتیج‌ ها

و همچنین پیدا کردن فوتیج‌هایی که فایل منبع آن‌ها گم شده است، استفاده کنید.

 

اسکریپت‌هایی که برای سازماندهی فوتیج‌ها هستند

 

«جف آلماسول» در وبسایت خود یک اسکریپت گذاشته که به طور اتوماتیک اطلاعات خاصی درباره فوتیج

یا لایه را در قسمت comment آن‌ها اضافه می‌کند که در پنل Project و Timeline دیده خواهد شد.

«کریستوفر گرین» در وبسایت خود اسکریپتی قرار داده که با آن می‌توانید composition ها و فوتیج‌های انتخاب شده

در پنل Project را تغییر نام دهید (Project_Items_Renamer.jsx).

علاوه بر این می‌توانید به ابتدا یا انتهای نام کاراکترها حروفی را اضافه یا کم کنید.

«لوید آلوارز» در وب‌سایت اسکریپت‌های افترافکت (aescripts.com) اسکریپتی را قرار داده

که می‌توانید با آن یک پروژه افترافکت را جستجو کرده و مسیر فایل منبع فوتیج‌های آن را تغییر دهید.

این کار در زمانی که پروژه را به سیستم دیگری انتقال می‌دهید یا مکان فایل‌های منبع را تغییر می‌دهید مفید است.

 

نمایش اطلاعات آیتم‌ها

 

برای نمایش اطلاعات یک فوتیج یا composition ، آن را در پنل Project انتخاب کنید.

اطلاعات در بالای این پنل و در کنار تصویر کوچک آن فوتیج نمایش داده می‌شود.

برای نمایش اطلاعات فایل سازنده (file creator ID) ، در پنل Project روی آن Alt + Click (در ویندوز) یا Option + Click (در مک)کلیک کنید.

 

ساخت یک پوشه

 

۱- از قسمت File > New > New Folder را بزنید یا در پایین پنل Project روی آیکون Create A New Folder کلیک کنید.

 

تغییر نام و مرتب‌سازی آیتم‌ها

 

برای تغییر نام یک composition ، فوتیج یا پوشه، یکی از موارد زیر را انجام دهید:

آیتم را در پنل Project انتخاب کنید، کلید Enter (ویندوز) یا Return (مک) را بزنید و نام جدید را وارد نمایید.

روی آیتم کلیک راست (ویندوز) یا Ctrl + Click (مک) کنید و بعد از انتخاب Rename ، تغییر نام دهید.

برای تغییر نام ستون Comment ، در بالای ستون راست کلیک (ویندوز) یا Ctrl + Click (مک) کنید

و گزینه Rename This را انتخاب نمایید.

 

توجه کنید:

 

از ستون Comment می‌توانید برای ایجاد گزینه‌ای برای مرتب‌سازی دلخواه استفاده کنید.

ستون را به یک نام مناسب برای هر آیتم تغییر دهید (برای مثال، شماره دوربین) تا فوتیج‌ها با این مشخصه مرتب شوند.

برای مرتب‌سازی آیتم‌ها بر اساس سایر ویژگی‌ها، روی نام ستون آن‌ها در پنل Project کلیک کنید.

 

کپی کردن آیتم‌ها :

 

برای کپی یا duplicate هر آیتم در پنل Project ، آن را انتخاب کرده و از قسمت Edit > Duplicate یا Edit > Copy را بزنید.

برای کپی کردن یک فوتیج به Windows Explorer (در ویندوز) یا Finder(در مک)، فوتیج را از پنل Project بکشید و روی دسکتاپ رها سازید.

 

نمایش آیتم‌های فوتیج

 

برای نمایش قسمتی که یک فوتیج در composition مورد استفاده قرار گرفته،

در پنل Project روی آن راست کلیک (ویندوز) یا Ctrl + Click (مک) کنید و سپس گزینه Reveal In Composition را بزنید.

بعد می‌توانید ویژگی مورد نظر یعنی نام composition یا نام لایه را انتخاب کنید.

برای پیدا کردن یک فوتیج در پنل Project از طریق Timeline ، روی آن لایه در پنل Timeline کلیک راست یا Ctrl + Click کرده

و سپس گزینه Reveal Layer Source In Project را بزنید.

برای نمایش منبع یک فوتیج در Adobe Bridge ، اکسپلورر ویندوز یا فایندر مک، روی فوتیج در پنل Project کلیک راست کرده

و گزینه مربوطه یعنی Reveal In Bridge ، Reveal In Windows Explorer یا Reveal In Finder را انتخاب کنید.

 

نحوه Refresh یا تازه کردن فوتیج

 

۱- هنگامی که خارج از افترافکت در یک فایل تغییراتی ایجاد می‌کنیم، برای بروز شدن و استفاده افترافکت از نسخه جدید

این فایل ابتدا آن را در پنل Project انتخاب کرده و از قسمت File > Reload Footage را می‌زنیم.

 

فوتیج را در پنل Footage یا در نرم‌افزار پخش رسانه (مدیا پلیر) سیستم عاملتان مشاهده کنید

 

هنگامی که فوتیج‌ها در پنل Footage پخش می‌شوند، در واقع نتیجه تفسیر اطلاعات فوتیج را به نمایش می‌گذارند.

برای باز کردن یک فوتیج در پنل Footage ، در پنل Project روی آن دابل-کلیک کنید.

برای باز کردن فوتیج انتخاب شده در پنل Footage ، اگر پنل Project فعال است

کلید Enter صفحه کلید ماشین حسابی را بزنید (سمت راست صفحه کلید).

 

توجه کنید :

 

برای باز کردن فایل فوتیج منبع با استفاده از برنامه مربوطه در ویندوز، در پنل Project روی آن Alt + دابل-کلیک یا Option + دابل-کلیک کنید.

در تنظیمات سیستم عامل خود می‌توانید نرم‌افزاری که فوتیج با آن باز می‌شود را تغییر دهید.

 

برش دادن فوتیج‌ها در پنل Footage

 

در پنل Footage می‌توانید گزینه‌هایی مانند Set In Point ، Set Out Point ، Ripple Insert Edit و Overlay Edit را ببینید

که برای برش دادن آیتم و وارد کردن آن‌ها به composition به کار می‌رود.

برش دادن فوتیج در این پنل بهتر از وارد کردن فوتیج به composition و سپس برش دادن آن در پنل Timeline است.

 

مدیریت بهتر پوشه Solids

 

لایه‌های Solid، Adjustment و Null را می‌توانید با راهنمایی‌های زیر بهتر مدیریت کنید:

پوشه Solids را تغییر نام دهید: می‌توانید پوشه Solids که وجود دارد را تغییر نام دهید تا هر لایه جدید solid ،

به جای قرارگیری در یک پوشه جدید به نام Solids ، در همین پوشه قرار گیرد. برای تغییر نام پوشه، طبق یکی از مراحل زیر پیش بروید:

 

روش ۱:

 

۱- پوشه را انتخاب کنید و کلید Enter (ویندوز) یا Return (مک) را بزنید.

 

۲- نام جدید را وارد کنید.

 

روش ۲:

 

۱- روی آن راست کلیک کرده و Rename را انتخاب کنید. برای مثال، نام پوشه را به Color Squares تغییر دهید.

 

۲- بعد از نامگذاری پوشه، هنگام ایجاد یک لایه Solid جدید، افترافکت یک پیغام هشدار به شما نشان می‌دهد.

 

۳- روی Yes کلیک کنید و پوشه Color Squares را انتخاب نمایید.

 

۴- اگر می‌خواهید لایه Solid جدید در این پوشه قرار نگیرد، روی No کلیک کرده و Solids را انتخاب کنید.

 

تعیین یک نام پیشفرض برای پوشه Solids: می‌توانید نام پوشه Solids را برای پروژه‌های جدید تغییر دهید.

 

برای این کار، طبق مراحل زیر پیش بروید:

 

۱- برای باز کردن پنجره Preferences ، از قسمت Preferences > New Project را بزنید.

 

۲- در پنجره Preferences ، نام جدید را در قسمت New Projects Solids Folder وارد کرده و روی OK کلیک کنید.

 

توجه کنید:

 

این تنظیمات برای پوشه‌های جدیدی که می‌سازید اعمال می‌شود و بر پروژه‌هایی که در حال حاضر دارید، اثر نمی‌گذارد.

قرار دادن پوشه Solids در سایر پوشه‌ها: می‌توانید پوشه Solids را در سایر پوشه‌ها قرار دهید. کافیست پوشه Solids را بکشید

و روی پوشه دیگری رها کنید تا به درون آن انتقال یابد. هنگامی که این پوشه در پوشه دیگری قرار می‌گیرد،

سایر لایه‌های solid نیز همچنان در آن قرار خواهند گرفت.

 

توجه کنید:

 

در پروژه‌های تیمی (Team Project) نمی‌توانید پوشه‌ها را درون یکدیگر قرار دهید.

 

تنظیم هر پوشه دلخواه به عنوان پوشه لایه‌های solid : برای تنظیم هر پوشه دلخواه به عنوان پوشه لایه‌های solid مراحل زیر را دنبال کنید:

 

۱- روی پوشه مورد نظر در پنل Project کلیک-راست کنید.

 

۲- از منوی نمایش داده شده گزینه solids folder را انتخاب کنید.

 

توجه کنید:

 

در هر زمان، فقط و فقط یک پوشه برای لایه‌های solid می‌توانید داشته باشید.

 

ادیت فوتیج در نرم‌افزار اصلی خودش

 

در افترافکت می‌توانید یک فوتیج را در برنامه اصلی و برنامه‌ای که آن فوتیج ساخته شده به طور مستقیم باز کرده و اصلاح کنید.

این برنامه باید در سیستمی که استفاده می‌کنید نصب شده باشد و مقدار رم مورد نیاز برای اجرای آن نیز در دسترس باشد.

بعد از ادیت این فوتیج در برنامه خود و هنگام بازگشت به افترافکت، تمامی این تغییرات اعمال خواهد شد.

 

توجه کنید:

 

اگر یک فوتیجی را ادیت می‌کنید که دارای کانال آلفاست، مطمئن شوید که تمامی کانال‌های آن،

از جمله کانال آلفا را در سایر برنامه‌ها مشاهده می‌کنید.

در غیر این صورت، در کانال آلفای آن تغییراتی ناخواسته صورت می‌گیرد و کانال‌های رنگی آن فوتیج بهم خواهد خورد.

هنگامی که یک سکانس تصویر ثابت را در پنل Timeline یا Composition ادیت می‌کنید،

تنها تصویری که در حال نمایش است باز می‌شود.

و هنگامی که یک تصویر ثابت که در پنل Project انتخاب شده را ادیت می‌کنید، اولین تصویر سکانس باز می‌شود.

 

۱- در پنل Project ، Composition یا Timeline ، فوتیج یا لایه‌ای را انتخاب کنید که از آن فوتیج به عنوان منبع استفاده می‌کند.

اگر یک سکانس تصویر ثابت را از پنل Compsoition یا Timeline انتخاب کردید،

نشانگر زمان را به فریمی ببرید که تصویر ثابتی را نشان دهد که می‌خواهید آن را ادیت کنید.

 

۲- از قسمت Edit > Edit Original را بزنید.

 

۳- فوتیج را در نرم‌افزار اورجینال خود ادیت کرده و آن را ذخیره کنید.

 

 

حذف آیتم‌ها از یک پروژه

 

قبل از کم‌حجم کردن پروژه، حذف فوتیج‌های استفاده نشده یا یکپارچه کردن فوتیج، بهتر است ابتدا از پروژه خود یک بک-آپ تهیه کنید.

برای حذف یک آیتم از یک پروژه آن را در پنل Project انتخاب نموده و کلید Delete را بزنید.

برای حذف تمامی فوتیج‌های استفاده نشده در یک پروژه از قسمت File > Remove Unused Footage را بزنید.

برای حذف تمامی فوتیج‌های duplicate شده (کپی شده) از یک پروژه از قسمت File > Consolidate All Footage را انتخاب کنید.

افترافکت تنها آن دسته از فوتیج‌ها را duplicate شده فرض می‌کند که دارای داده‌ها و مشخصات کاملاً یکسانی باشند.

بعد از حذف فوتیج‌های duplicate شده، لایه‌هایی که منبع آن‌ها فوتیج کپی شده بوده است،

به فایل اصلی باقی مانده ارجاع داده می‌شود (منبع جدید این فوتیج‌ها، فایل اصلی خواهد شد).

برای حذف فوتیج‌ها و composition های استفاده نشده در composition های انتخاب شده در پنل Project ،

از قسمت File > Reduce Project را انتخاب کنید. این دستور تنها در حالتی فعال است که پنل Project فعال (در حالت انتخاب) باشد.

این دستور هم فوتیج‌های استفاده نشده و هم composition های استفاده نشده

در composition هایی که در حالت انتخاب هستند (و زیرمجموعه‌های داخل آن‌ها) را حذف می‌کند.

اگر composition های انتخاب شده دارای آن آیتم‌ها بوده و آن آیتم‌ها خاموش باشند

(سوییچ Auido یا Video آن‌ها در پنل Timeline لغو انتخاب شده باشد)

دستور Reduce Project این نوع از آیتم‌ها را حذف نخواهد کرد.

اگر یک expression در composition انتخابی به یک عنصر در یک composition غیر وابسته مرتبط باشد،

دستور Reduce Project آن composition غیر مرتبط را به همراه expression حذف می‌کند.

بعد از انتخاب دستور Reduce Project یک پیام نشان داده می‌شود که امکان وقوع چنین چیزی را اطلاع می‌دهد

تا در صورت تمایل، دستور را لغو کنید. برای جلوگیری از حذف این composition ، آن را به درون کامپوزیشنی انتقال دهید

که به آن مرتبط شده است. سپس سوییچ‌های Audio و Video را برای آن غیر فعال کنید.

اسکریپت «سباستین پریر» با نام SaveCompAsProject که در وبسایت aescripts قرار داده شده،

تمامی composition ها را به طور جداگانه به عنوان پروژه ذخیره می‌کند.

هنگامی که می‌خواهید به طور موقت یک فوتیج را جایگزین کنید، از placeholder یا proxy استفاده کنید.

 

Placeholders و proxies

 

هنگامی که می‌خواهید به طور موقت یک فوتیج را جایگزین کنید، از placeholder یا proxy استفاده کنید.

 

Placeholder

 

هنگامی که افترافکت یک فوتیج را از آدرس منبع پیدا نمی‌کند، یک تصویر ثابت از نوارهای رنگی به جای آن نمایش می‌دهد.

وقتی یک composition ساخته‌اید و می‌خواهید ایده‌های مختلفی را برای یک فوتیجی امتحان کنید

که اکنون در دسترس نیست، باید از placeholder استفاده کنید.

افترافکت placeholder ها را به طور اتوماتیک می‌سازد و نیازی نیست که چنین فوتیجی را تهیه کنید.

 

Proxy

 

پروکسی هر فایلی است که به عنوان فایل موقت برای یک فوتیج استفاده می‌شود.

این فایل اغلب نسخه رزولوشن پایین فایل اصلی یا یک تصویر ثابت از آن است.

گاهی از تصاویر استوری‌برد به عنوان پروکسی استفاده می‌شود.

از پروکسی می‌توانید در مواردی که فوتیج نهایی در دسترس نیست،

یا وقتی که می‌خواهید سرعت پیشنمایش کار و رندر آزمایشی را بالا ببرید، استفاده کنید.

برای استفاده از پروکسی حتماً باید یک فایل به افترافکت معرفی کنید.

هر گونه ماسک، ویژگی، expression ، keyframe و افکتی که به لایه اعمال می‌کنید،

بعد از جایگزینی placeholder یا proxy به فوتیج نهایی اعمال خواهد شد.

در پنل Project ، افترافکت نام فوتیج را با مشخصات زیر به نحوی علامت‌گذاری می‌کند

که مشخص شود که این فایل یک proxy است یا فایل اصلی:

وجود یک مربع توپر بیانگر این است که آیتم پروکسی در پروژه مورد استفاده قرار گرفته است.

هنگامی که فوتیج در حالت انتخاب قرار گیرد، نام پروکسی به صورت درشت و بولد در بالای پنل Project ظاهر می‌شود.

وجود یک مربع توخالی بیانگر این است که این فوتیج در طول پروژه در حال استفاده است، درحالی که برای آن یک پروکسی تعیین شده است.

عدم وجود مربع نیز نشان دهنده این است که فوتیج مورد نظر با هیچ پروکسی ارتباط ندارد.

 

کار با placeholder ها و فوتیج‌های گم شده

 

برای نتیجه بهتر، سایز، مدت و نرخ فریم placeholder را با مشخصات فوتیج واقعی تنظیم کنید.

اگر بعد از باز کردن یک پروژه، افترافکت قادر به پیدا کردن فایل منبع یک فوتیج نباشد،

در پنل Project ، نام فوتیج به حالت کج (Italic) در آمده و تصویر بندانگشتی آن نیز، نوار رنگی را نشان خواهد داد.

هر کامپوزیشنی که از آن آیتم استفاده کند، آن را با یک placeholder جایگزین خواهد کرد.

با این حال، همچنان می‌توانید با این آیتم در پروژه کار کنید و هر افکتی که به آن اعمال کرده باشید، به همان حالت باقی خواهد ماند.

هنگامی که یک placeholder را با فوتیج منبع جایگزین کنید، افترافکت آن فوتیج را در جای صحیح خود

و در تمامی کامپوزیشن‌هایی که آن را استفاده کرده بودند، قرار خواهد داد.

 

توجه کنید:

 

با وارد کردن عبارت missing در قسمت سرچ پنل Project می‌توانید تمامی فوتیج‌هایی که آیتم اصلی آن‌ها گم شده را ببینید.

برای استفاده از placeholder از قسمت File > Import > Placeholder را بزنید.

برای جایگزینی فوتیج انتخاب شده با یک placeholder ، از قسمت File > Replace Footage > Placeholder را بزنید.

برای جایگزین کردن یک placeholder با فوتیج اصلی، ابتدا آن placeholder را در پنل Project انتخاب کرده

و از قسمت File > Replace Footage > File را زده و فوتیج اصلی را به افترافکت معرفی کنید.

 

کار با پروکسی‌ها برای فوتیج‌ها

 

هنگامی که از یک پروکسی استفاده می‌کنید، افترافکت فوتیج اصلی را

در تمامی کامپوزیشن‌هایی که از آن استفاده کرده، با پروکسی جایگزین می‌کند.

بعد از اتمام کار، می‌توانید فوتیج اصلی را فعال کنید و در نتیجه افترافکت،

پروکسی را در تمامی کامپوزیشن‌ها تبدیل به فوتیج اصلی خواهد نمود.

هنگامی که composition خود را به عنوان ویدیو خروجی رندر می‌کنید،

می‌توانید نوع خروجی را بر اساس تمامی فوتیج‌های با رزولوشن بالا و یا استفاده از پروکسی به جای آن‌ها تنظیم نمایید.

می‌توانید در برخی موارد، به طور مثال برای خروجی گرفتن با سرعت بالا جهت آزمایش

و تست سایر افکت‌ها و جنبه‌های فیلم، از پروکسی‌ها در رندر استفاده کنید.

برای نتیجه بهتر، پروکسی‌ای تنظیم کنید که دارای همان نسبت ابعاد فوتیج اصلی باشد.

برای مثال، اگر فوتیج اصلی یک فیلم ۶۴۰x480 پیکسل است، پروکسی‌ای با ابعاد ۱۶۰x120 پیکسل ساخته و استفاده کنید.

هنگامی که یک پروکسی وارد نرم‌افزار می‌کنید، افترافکت آن را به سایز و مدت زمان فوتیج اصلی تنظیم می‌کند.

اگر پروکسی‌ای ایجاد کنید که دارای نسبت ابعاد متفاوتی با فایل اصلی باشد، تنظیم بزرگنمایی آن، زمان بیشتری خواهد برد.

 

۱- در پنل Project یکی از دستورات زیر را دنبال کنید:

برای یافتن و استفاده از یک پروکسی، یک فوتیج را انتخاب کرده و از قسمت File > Set Proxy > File را بزنید.

فایلی که می‌خواهید به عنوان پروکسی استفاده کنید را انتخاب کرده و روی Open کلیک نمایید.

رای تغییر وضعیت فوتیج از اورجینال به وضعیت پروکسی، روی شاخص پروکسی در سمت چپ نام فوتیج کلیک کنید.

برای توقف استفاده از یک پروکسی، ابتدا فوتیج آن را انتخاب کرده و از قسمت File > Set Proxy > None را بزنید.

 

ساخت یک پروکسی

 

برای ایجاد یک پروکسی از فوتیج یا کامپوزیشن‌های انتخاب شده در پنل Project یا Timeline ، از دستور Create Proxy استفاده کنید.

این دستور فوتیج انتخاب شده را به پنل Render Queue اضافه کرده و گزینه Post-Render Action را روی Set Proxy تنظیم می‌کند

(یعنی نتیجه رندر را به عنوان پروکسی در پروژه مورد استفاده قرار خواهد داد).

 

۱- فوتیج یا composition را در پنل Project یا Timeline باز کنید.

 

۲- نشانگر زمان را در پنل Footage به فریمی ببرید که می‌خواهید از آن به عنوان پروکسی با تصویر ثابت یا فریم جلد فوتیج استفاده کنید.

 

۳- یکی از دستورات زیر را دنبال کنید:

از قسمت File > Create Proxy > Still را بزنید تا یک پروکسی با تصویر ثابت (فریم ثابت) بسازید.

از قسمت File > Create Proxy > Movie را بزنید تا یک پروکسی با تصویر متحرک بسازید.

 

۴- نام و محل خروجی را تعیین کنید.

 

۵- در پنل Render Queue تنظیمات رندر را مشخص کرده و روی Render کلیک نمایید.

 

ساخت placeholder برای خروجی

 

می‌توانید از فایل‌های placeholder برای استفاده در کامپوزیشن‌های متعددی بهره ببرید.

برای مثال، می‌توانید یک placeholder را برای یک آیتم در render queue بسازید که قرار است یک فیلم با نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه بسازد

و پس از آن placeholder را به یک کامپوزیشن با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه وارد کنید.

سپس، وقتی که کامپوزیشن با نرخ فریم ۳۰ را رندر می‌کنید، افترافکت ابتدا placeholder را با نرخ ۲۴ فریم رندر می‌کند

و سپس این نسخه رندر شده را هنگام رندر کامپوزیشن ۳۰ فریم استفاده می‌کند.

 

۱- از پنل Render Queue ،عنوان یکی از آیتم‌های در صف رندر را بکشید و در پنل Project بیندازید.

افترافکت در پنل Project برای خروجی، یک placeholder می‌سازد و گزینه Post-Render Action

را برای این آیتم در جهت استفاده از Import & Replace Usage تنظیم می‌کند.

 

تکرار یک فوتیج (Loop کردن)

 

اگر می‌خواهید یک فوتیج در پروژه‌تان به صورت پیوسته تکرار شود، کافیست تنها یک سیکل آن را در افترافکت ایجاد کنید.

در پنل Project ، فوتیج مورد نظر را انتخاب کنید.

از قسمت File > Interpret Footage > Main را بزنید.

یک عدد صحیح برای تعداد تکرار وارد کرده و روی OK کلیک نمایید.

 

Freeze کردن آخرین فریم (ثابت نگه داشتن آخرین فریم)

 

اکنون می‌توانید آخرین فریم یک لایه را تا انتهای composition ثابت نگه دارید.

افترافکت keyframe های مربوط به time remapping (تغییر سرعت زمان) را در لایه تنظیم کرده

و مدت زمان آن را تا انتهای composition افزایش می‌دهد.

برای فریز کردن composition در آخرین فریم فوتیج، از قسمت Layer > Time > Freeze on Last Frame را بزنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان